Nu te condamna la sărăcie!

Există o serie de obiceiuri caracteristice oamenilor săraci. Urmărindu-le iar și iar, oamenii încearcă să ajungă la alt rezultat decât cel pe care îl au. De mirare este faptul că oamenii talentați, repetând aceste obiceiuri, devin săraci.

12 ani de experiență în domeniul psihologiei i-au permis legendarului trainer în dezvoltarea personală – Eugen Deineko – să identifice OBICEIURILE caracteristice oamenilor săraci.

Imagine similară

Obiceiul 1: oamenii săraci caută întotdeauna vinovații. Omul sărac nu își asumă niciodată responsabilitatea. El, mai degrabă aruncă vina pe colegi, șefi sau pe sistem, decât să-și recunoască înfrângerea.

Obiceiul 2: a trage de timp. Din copilărie, nouă ni se repetă întruna următoarea „înțelepciune” populară: „De 7 ori măsoară și o dată taie”. Timpul trece și dvs. tot reflectați, măsurați și, la un moment dat, apare unul aventuros, vă taie bucata și v-o ia. Câștigă acel căruia nu-i este frică să facă primul pas și riscă. Omul cu gândirea unui sărac trage întotdeauna de timp.

Obiceiul 3: a acționa fără îndoială. Oamenii săraci nu riscă. Ei preferă un venit stabil, chiar și mic. Drept urmare, și trăiesc de la salariu la salariu, în schimb, se simt sub aripa imaginară a stabilității.

Obiceiul 4: să înveți gratuit. Un reprezentant obișnuit al săracilor este înscris la o mulțime de cursuri și traininguri gratuite, pe care, în mare parte, el și așa nu le ascultă.

Obiceiul 5: a nu răsplăti pe alții pentru munca lor. Omul cu gândirea unui sărac s-a obișnuit să trăiască pe spezele altora. Muzica, trainingurile, cărțile – el le descarcă de pe torrente. Filozofia lui este să facă rost în mod gratuit de servicii sau bunuri cu plată.

Obiceiul 6: autocompătimirea. Deseori, oamenii văd rădăcinile problemelor lor în mediul exterior – fie așezarea geografică nefavorabilă, neajunsurile figurii, nașterea într-o familie săracă, educația insuficientă etc. În arsenalul omului sărac există zeci de motive de autocompătimire.

Obiceiul 7: a scânci și a se plânge. Nu e un secret că lipsa banilor generează emoții negative. Spre deosebire de cel sărac, bogătașul vede orice eșec ca pe o treaptă spre țelul propus, el nu scâncește și nu se plânge de soartă.

Obiceiul 8: a te gândi la ceea ce vor spune alții. Omul de succes își prețuiește individualitatea și nu depinde de părerea celor din jur. Cel sărac – dimpotrivă, o mare parte din timpul și puterile sale le acordă pentru a-și menține renumele în ochii celorlalți.

Obiceiul 9: a cheltui bani în zadar. Omul sărac nu are o strategie financiară. Țelul său: câștigă și cheltuie. Cel bogat, în primul rând, investește banii câștigați în formarea capitalului.

Obiceiul 10: căutarea de beneficii imediate. Cei săraci nu tind să învețe ceva nou, nu lucrează în perspectivă, ci se concentrează pe venituri imediate.

Sursa: Graiul Maramureșului

48 thoughts on “Nu te condamna la sărăcie!

      1. Multumesc, Petru. Sa nu-l mâniez pe Dumnezeu e echilibru peste tot, dar conform statisticilor am putin din datele acestea inclus in firea mea, cum spuneam. Zi frumoasa sa ai!

  1. Tot ce spui tu e minciună. Fiecare din punctele de mai sus este revoltător de fals, e o blasfemie. Săracii sînt aproape sfinți și nu au OBICEIURI. Știu că nimeni nu ridică glasul să spună adevărul și cei ca tine și urmăritorii lor pe wordpress dau vina pe victime, un obicei clar al speciei umane civilizate. (psihologia socială recunoaște teoretic că grupurile sociale dau vina pe victimele sistemului în general).Eu am fost și sînt dintre cei săraci din naștere și de la 13 ani mi s-au luat și drepturile de a avea copil, muncă sau studii superioare. Psihologii și psihiatrii chiar au inventat că aș fi ”nebună”, cum zic oamenii mai prost educați. Nu am avut nicio greșeală și niciun păcat toată viața, am dovedit mereu adevărul timp de 33 de ani. Chiar am fost o persoană de valoare. Nu aveți decît să scuipați din nou peste mine, absolut sigur nu am avut nici defecte psihice, nici tulburări de niciun fel. Întreaga viață. De exemplu anul trecut am fost internată la psihiatrie, probabil otrăvită (e adevărat, am avut și dovezi de-a lungul vieții că eram otrăvită, nu doar cu medicamente psihiatrice) și au notat despre mine episod psihotic delirant acut și alte aberații așa cum au ei obiceiul, deși am fost doar inconștientă vreo 24 de ore, nu mă puteam trezi din somnul greu și treceam de la senzații de fierbințeală la îngheț și invers încontinuu. Tot ce au spus psihologii sau psihiatrii despre mine și în trecut, de-a lungul întregii vieți, este minciună și toate teoriile lor nu sînt decît teorii, prin urmare minciuni sau abstracții, invenții (ca orice teorii științifice) cu care ei servesc sistemul social, care e de o cruzime sfîșietoare. Eu nu aveam cum să îmi găsesc de lucru nici ilegal, fiindcă oricum locurile de muncă se dau prin cunoscuți și numai celor care sînt acceptați de sistem. Nu aveam nici dreptul să studiez deși eram capabilă și foarte constantă și puternică psihic. Țin minte totul din copilărie. Toată viața am fost animată numai de impulsuri altruiste și oamenii s-au dovedit ticăloși și monștri ( nu cred că tu știi totul despre ei și poate eu știu mai mult decăt tine). SIngurul lucru dorit pentru mine a fost să dau viață unui copil, tot pentru a îi dărui un lucru bun. Poate într-o zi veți înțelege aceset adevăruri simple. Oare chiar nu puteți înțelege logic și cu exemple totul? Eu nu suport minciuna, mai ales cînd e vorba de lucruri atît de clare. Cum e și fotografia pe care ai ai pus-o cu mîna murdară de om sărman și bolnav și cele cîteva monede. Nu-mi vine să cred (și nici nu cred) că ați devenit așa îndoctrinați încît să credeți că psihologii au dreptate cînd produc enumerări facile, fără valoare intelectuală, pe care le-ar putea scrie și un copil, precum aceasta de mai sus. Eu renunț la prietenia cu tine pe wordpress, mă dezgustă prea mult ipocrizia unora de a se preface a fi vulturi sau fiare carnivore și voi mai continua să scriu tot ce a mai rămas despre viața mea pe blogul meu de pe blogger despre viața și sinuciderea mea ulterioară anul acesta. Nu m-au lăsat să scriu totul încă, cu ideea pe care o repetau mereu pe mintea mea că trebuie să mușamalizeze totul și să mă omoare și să mă izoleze și să îmi spele creierul, fiiindcă oamenii nu trebuie să înțeleagă adevărul. Exact asta au făcut. În final, peste vreo 2-3 luni voi termina de scris totul și va fi totul clar. În ce privește gîndurile lor de moarte a mea și ascundere a adevărului pe care le-au aruncat peste mintea mea mereu, ele au fost gînduri doar, voci nu am auzit niciodată, cum spun psihiatrii că nebunii aud voci. Există unii oameni care mi-au spus că aceste gînduri telepatice sînt un lucru normal și nu reprezintă schizofrenie, mi-au sugerat că și ei percep astfel de gînduri. Oricum eu nici măcar nu percepeam aceste gînduri pînă la vîrsta de 35 de ani și nu am avut niciun defect, dar ei mi-au dat diagnostic psihiatric, deci condamnareala moarte de la 21 de ani. Și știi de ce s-au întîmplat toate acestea și altele în viața mea? Din cauza sărăciei familiei mele de cînd eram mică. Îți doresc zile senine și celorlalți la fel, dar eu nu pot suporta întunericul cu care vă jucați voi, ca și cum ar fi Biblie. Îți mai doresc și pedeapsa să înțelegi adevăratele valori într-o zi. Toate cele bune.

    1. E foarte trist ce-mi scrii, Cristina. Un strigăt de durere și resemnare pe care nu l-am citit la niciun blogger serios, cu capacitatea de a se descărca prin ceea ce redă în rândurile scrise. Sunt convins că ai trecut prin multe încercări grele, dar nu cred că le poți compara cu ale mele. Nicidecum! Eu sunt un învingător, și cred că și tu poți să fii, doar trebuie să vrei cu adevărat.
      Articolul de mai sus este, așa cum am specificat în final, o reproducere din cotidianul Graiul Maramureșului, un studiu al unui psiholog, și nimic mai mult. Nimeni nu cere să fim de acord cu el, pentru că psihologii, ca și oamenii, au păreri diferite. Tocmai de aceea l-am supus dezbaterii: să aud și alte opinii, cum ar fi a ta. Eu chiar mă bucur să citesc critici diferite, altfel n-ar avea rost să expun această postare.
      Mi-ar părea tare rău să pierd legătura cu tine, mai ales că-ți apreciez părerea și te respect ca om. Te rog să te mai gândești și să-mi primești prietenia deplină, cu toate criticile tale, Cristina. Ești o fată prea deșteaptă ca să lipsești o lume de creierul tău, de omenia ta. Poți să mă înjuri, dacă vrei, și pe facebook, la numele de Racolța Petru. 🙂 Fii tare și arată lumii de ce ești în stare!

    2. @ cristinamonicamoldoveanu AI DREPTATE IN TOT CEEA CE SPUI , AI MARE DREPTATE !!!!!!!!!!!!!!! CORECT SI LA OBIECT CA ORICE OM SARAC DAR CINSTIT !!!!!!!!! BRAVO !!!!!!

    1. Să fie de bine pentru toți, inclusiv pentru cei săraci și pesimiști, dragă prietene! M-a întristat ceea ce am citit mai sus și trebuie să găsesc o explicație logică.

  2. Draga Petru ,am citit rticolul ,dar sa fiu sincera ,nu sunt nici saraca nici bogata ,dar mie nu-mi place sa investesc in ceva care nu iau dupa mine si nici copiii mei nu cred ca le-ar folosii ce as investii eu ,gandiri diferite ,insa sunt o persoana care nu pun nici la ,,ciorap” traiesc modest in limita necesitatilor ,ptr. a putea supravietuii cat mai ne rabda Dumneze si nu ne va manca de vii mafiotii tarii 🙂
    Seara placuta sa ai!

    1. Nu cred că e bine să fii nici prea bogat, așa cum nu e de suportat să fii prea sărac. Eu cred că facem parte din clasa de mijloc, mai sus sau mai jos din ea, care ne permite să vedem mai bine ce se întâmplă în vârfuri sau în coadă. Nici într-o extremă nu e bine, dar dacă ești tare, le poți suporta pe ambele. Viața e unică și trebuie să profităm de acest dar, indiferent ce ne oferă.
      O seară și mai faină, dragă Anușka! 🙂

      1. Asa este Petru ,trebuie traita asa cum ne este data ,insa sa avem puterea sa ne controlam la cum trebuie sa putem trai mai bine 🙂

  3. Corect! O adevarata evaluare si comparatie a saraciei versus bogatie. Eu inca nu am intalnit un bogat care sa gandeasca daca are ce pune pe masa maine sau care sa spun nu fac x lucru ca raman fara bani. Adevarul este ca acestia progreseaza…stagnarea vine din obisnuita si asteptarea ca cineva sa faca si pentru altii…

    1. Noi am trecut printr-o epocă „de aur” în care nu trebuia să avem grija zilei de mâine. Totul era asigurat: locul de muncă, apartamentul, pensia… Acum ne lovim de alte reguli, de alte legi și alte concepții. Mulți dintre noi nu mai rezistă la adaptare și clachează dramatic, în loc să accepte un ajutor specializat sau măcar niște sfaturi de la cei care cunosc această experiență.

      1. Te contrazic, te rog sa imi permiti si sa iti amintesc ca in epoca de aur numai unii nu duceau griji si ca altii , poate indoctrinati, traiau in “dulcele” vietii oferit de sistem si partid.
        Neadaptarea despre care vorbesti chiar este diferenta despre care ziarul face comparatie in articolul sau.
        A plange de mila cuiva sau siesi nu este progres, ma duce cu gandul la povestea drobului de sare….si daca nu muncesti nu-s moi pesmetii.
        Sfaturile sunt date sa nu fie urmate 😁 Fiecare are impresia ca detine inteligenta absoluta si ca putina cunoastere transforma umanul in guru.Eh, nu e chiar asa…desi bine ar sa fie…
        Progresul si dezvoltarea o fac cei ce merg mai departe fara a-si plange de mila, trecand peste greseli ca peste experiente de unde au invatat sa nu mai greseasca.

    2. Mă contrazici pe de o parte, dar pe de alta, îmi dai dreptate. Așa cum unii – prea puțini- s-au adaptat, ceilalți trăiesc cu impresia că statul trebuie să le asigure traiul, indiferent dacă muncesc sau nu.
      Iar sfaturile nu-s niciodată perfecte, decât dacă le adaptăm la persoana noastră. 🙂

  4. Dacă dorim să eliminăm toate suferinţele, trebuie să evităm nu sărăcia în plan material, ci sărăcia spirituală, pentru că aceasta este cauza tuturor necazurilor şi amărăciunilor umane.

    1. Bogăția spirituală elimină orice sărăcie, precum bine spui! Sunt atâtea exemple în care oamenii săraci au demonstrat că sunt fericiți, doar prin sentimentele nutrite. Iar asta le-a adus, de multe ori, și satisfacții materiale, cât or fi ele de mărunte pentru cei îndestulați!

  5. Eu asa am fost educata. Mi se spunea mereu sa nu risc si sa ma multumesc cu cat am, pentru ca sunt altii mai saraci decat mine. E greu sa treci peste educatia din copilarie. Sunt condamnata !

    1. La capitolul riscuri, nici eu nu mă pot lăuda, poate doar la LOTO, când am pus o sumă mai mare la bătaie. În rest, am fost exact ca tine, mai ales în relațiile sentimentale. Așadar, putem da mâna și să ne consolăm… sau felicităm! 🙂

  6. Foarte adevarat mai ales punctul 1 da bataie de cap la locul de munca!Fara bani nu faci mare lucru,puntul 7 banii chiar dau siguranta si poti sa permiti orice fara bani stai si taci!O seara superba iti doresc!:)

    1. Banul e forța fiecărui om, cel puțin la prima vedere. Dar, la fel de adevărat e că forța fiecărui om creează acel ban. Așadar, forța fie cu tine, dragă Gabi! 🙂

  7. La omul sărac nici boii nu trag, precum se spunea şi se spune, plus că – iată – îşi mai dă şi singur cu stângul în dreptul.
    Bună dimineață, Petru, bună dimineața tuturor! ☺☺☺

    1. Cred că ar trebui adaptat și proverbul acesta: la omul sărac nici tractorul nu-i e pe plac. 😉
      Am ridicat acum un pahar de pălincă BUNĂ (!) de prună, în sănătatea și aprecierea ta, Cristian! Hai noroc și la cât mai multe idei! 🙂

  8. Nu stiu ce sa zic de acest articol, “a te condamna la saracie”, dintotdeauna omul a cautat sa fuga de saracie, acum depinde de soarta (dar stii cum e soarta ti-o mai faci si singur), si cum ai fost predestinat la nastere !!! Totusi unii oameni se zbat in saracie, dar cred ca saracia spirituala e mult mai mare !!!
    O zi de joi superba pentru tine Petru, dar si pentru cei ce-ti viziteaza blogul !!! 🙂

    1. Adesea, sărăcia spirituală vine mână în mână cu cea materială. Cei care fac excepție, sunt boemi, sunt fericiți în orice condiții. Dar am văzut cu ochii mei exemple de oameni săraci care aruncă mai multă mâncare la gunoi decât un om de condiție medie, doar pentru că e obsedat de ideea că frigiderul trebuie să-i fie plin cu alimente „la ofertă”.
      A fost o zi de joi fără dureri de cap, pentru care îți mulțumesc, dragă Mica! N-am găsit căpșuni și nici cireșe, dar sunt sigur că joia viitoare le voi simți gustul românesc! O seară cum nu se poate mai bună! 🙂

  9. La noi , pe malurile Dambovitei , ceea ce-a descoperit si publicat ” legendarul trainer ” Eugen Deineko este numita de obicei MANCATORIE DE CACAT . Am cercetat si…cam prin tot Bucurestiul aceste elucubratii pe care le face ” dupa 12 ani in domeniul psihologiei ” { mai bine-si spunea direct escroc caci ma-ndoesc d e faptul ca-i un pshiholog de marca } acest EU….GENIU 😉 , se numesc cum am spus mai inainte deci sa-mi fie iertat limbajul pre a putin academic . Poate aia de la ” Graiul Maramuresului ” or avea ei alta denumire dar in Regat…. 1] Oamenii saraci sunt intotdeauna vinovati . Da , are dreptate . DUPA ce epuizeaza tote posibilitatile de-a fi si el cat d e cat bogat , incepe sa caute si sa-si dea explicatii pentru saracia sa , nenorocitul . 2] ” Omul cu gandire de om sarac trage intotdeauna d e timp ” caci altceva chiar n-are si , macar timpul al considera pretios .3] Oamenii saraci nu risca…. Pai ce dracu sa-si mai riste , viata ? 4] Sa’nvete gratuit . 😄 😄 😄 Este nevoit , este obligat saracu om sarac sa faca si asa ceva iar daca nu a sculta ce=i zice ” traineru’ ” este fie ca-i este foame , fie ca necazurile al coplesesc de-asa maniera incat …nu-i mai functioneza mintea si intelege ca oricat ar invata ….tot sarac va ramane ! 5} Pai d e unde sa-i resplateasca pe altii el ce n-are pentru el ?????? Multumirile pe care le ofera le considera suficiente . 6] Stie ca altcineva nu-l va caina niciodata asa incat…. 7] Omul sarac plande doar in launtrul inimii sale . Doar bogatii plang cu lacrimi , saracii nu si le pot permite . 8] Da , este nevoit sa-si mentina heghemonicul….bunul renume caci….de regula cei cinstiti raman s araci toata viata lor . 9] Castiga si cheltuie pe necesitati caci….daca n-ar fi nevoile…la ce dracu i-ar mai trebui sa munceasca ? Daca ar fi bine platit…poate c-ar pune si deoparte sa se-nbogateasca si el dar asa…. Zice bodaproste DACA ARE CE sa cheltuie 😡 😡 😡 . 10] ” Ce e-n mana nu-i minciuna ” zice un vechi proverb . Si eu , ca si acel om sarac , am REFUZAT un job candva deoarece patronul mi-a spus foarte clar , pentru cazul in care asi fi acceptat job-ul ca , nu-mi poate platii munca decat peste…. trei poate chiar patru luni caci , pe moment , se afla intr-o mare ….jena financiara . Sti ca la ANOFM , aia de-acolo….functionarii aia , mi-au reprosat faptul ca n-am acceptat job-ul respectiv , ca nu m-am angajat sa muncesc la ala pe ….promisiuni ?

    1. Bună replica dată de matale, punct cu punct, nea Marian. Totuși, eu cred că adevărul e undeva la mijloc, mai ales când e vorba de concetățenii noștri. Am văzut prea multe exemple în care oameni viguroși preferă să trăiască din ajutorul social, decât să ajungă angajat cu salariu minim pe economie. Iar timpul și-l petrec mai degrabă la birt, nu în grădina care geme sub buruieni. Am vecini săraci care, atunci când iau salariul, își burdușesc frigiderul cu alimente, din care aproape jumătate ajung, în cele din urmă, la gunoi. Își plătesc mereu taxele și impozitele când deja s-au majorat din cauza întârzierii, cumpără articole ieftine, de proastă calitate, care țin puțin și, per total, îi costă mai mult. Sunt multe exemple în care omul poate alege, dar neavând o minimă judecată în domeniul economiei, o dă mereu în bară. În schimb, privește cu invidie la curtea curată și chivernisită a vecinilor harnici și chibzuiți, îi bârfește și chiar le bagă bețe în roate, ori de câte ori are ocazia. Să-i moară capra, dacă se poate!

      1. Nea Petre , matale ai sti pe ” concetatenii nostri ” , eu ai stiu si pe macaronari si pe greci dar mai ales pe maltezi : toti fara exceptie sant fix asa cum ai descri dumneata pe…” concetatenii nostri ” !

Leave a Reply

