Cu horoscopul la analiză

– Măi Costică, lămurește-mă și pe mine cum stă treaba cu horoscopul ăsta.

– Dar ce nu înțelegi, Milule?

– Așa-i că amândoi suntem „berbeci”? Așa-i! Așa-i că amândoi suntem săraci? Așa-i! Atunci cum mama mă-sii spui că ție ți se împlinesc mereu previziunile, iar mie niciodată?! Păi, după cum se anunță aproape zi de zi, ar trebui să câștigi mulți bani, să ai cel puțin o iubită fidelă și mai mulți prieteni cu care să te distrezi și să călătorești. Nu să stai doar în preajma mea și să faci ochi dulci fiecărei dudui, care nici nu te bagă în seamă.

– Greșești, amice!, se revoltă Costică. Nu mă pot plânge de iubire și nici de bani, te asigur. Tocmai pentru că-s născut într-o zodie norocoasă și știu cum să profit de asta, chiar dacă oamenii ca tine nu observă. Știi care-i baiul cu tine? Ești neîncrezător și neatent la detalii, de aceea nu-ți ies prezicerile. În schimb, eu nu ies din casă până nu citesc horoscopul și mă pregătesc sufletește pentru a-l întâmpina cum se cuvine.

– Și cum te pregătești? Îți calci cămașa și îți pui costumul potrivit?

– Nu-i loc de bășcălie, că d-aia nu ai tu parte de împliniri. Mă pregătesc sufletește, măi Milule, iar asta e condiția principală pentru a întâmpina norocul.

Imagini pentru poze cu horoscop

– Și unde sunt acele împliniri?, că eu nu le văd. Uite, de exemplu, ziarul de ieri. Spune că berbecul va primi niște bani de la locul de muncă, va reîntâlni o veche iubire cu care va reînnoda relația și, pe deasupra, veți face planuri de căsătorie. Ce ți-a ieșit din toate balivernele astea?

– Tot, ca de obicei…

– Serios?! Ai primit bani de la un loc de muncă pe care nu-l ai? Ai o iubită cu care te însori, iar eu nu știu nimic? Cum așa?

– Vezi dacă nu te pricepi, Milule? Stai că-ți explic pe înțelesul tău.

– Chiar te rog!

– Ieri, după ce-am plecat de-aici, am fost la terasa restaurantului Trei Pini și am băut o halbă de bere. Știi cine lucrează acolo? Băiatul lui Gal, vecinul nostru care s-a mutat de mult în Baia Mare. S-a bucurat să mă vadă și mi-a dat două beri din partea casei. Berile nu-s pe nasturi, deci e ca și cum aș fi primit bani. Iar localul acela poate fi considerat ca loc de muncă, doar am ajutat de câteva ori la descărcatul unor lăzi.

– Hai că-i trasă de păr, râse bine Milu. Înseamnă că ai multe locuri de muncă.

– Poți să-mi condamni concepția?

– Bine, bine, îl zori prietenul curios. Dar cu relația reînnodată cum rămâne?

– Aseară, m-a vizitat vecina, Eva. Știi tu ce fată frumoasă era în tinerețe și cât am ținut la ea. A venit să mă invite la nunta fiicei sale, ocazie cu care am stat puțin de vorbă, interesându-mă cum îi place să lucreze în Italia și cum se mai înțelege cu bărbatu.

Costică tăcu, lăsându-și interlocutorul nedumerit. Acesta reacționă nerăbdător:

– Așa, șiii… ?

– Și ce? Am reînnodat relația cu ea și am vorbit despre căsătoria fetei. Nu-i clar că iar s-au împlinit prezicerile?

– Măi, tu îți bați joc de mine sau ești… idiot?, rosti Milu exasperat. Ce-are măritișul fetei lui Eva cu horoscopul tău?

– Are, Milule, are, că toate se leagă între ele. Doar că tu ești ca Toma Necredinciosu’ și nu vrei să vezi. Pe când „idiotul” de mine vede dincolo de aparențe. De aia-s eu fericit, iar tu te plângi mereu de soartă.

– Prefer să fiu realist și nu un visător care trăiește cu iluzia unui loc de muncă la restaurantul în care bea sau să planific nunțile vecinilor. Eu am un loc de muncă adevărat și copiii mei, la care să le fac nunta când va veni vremea.

– Vezi? De aceea nu-ți iese niciodată horoscopul!

40 thoughts on “Cu horoscopul la analiză

  1. Are dreptate Costică! Chiar daca un horoscop de pe pagina unei reviste de duzina nu poate fi luat decat rareori in serios. Eu am folosit predictiile zodiacale ca sa imi formez mai usor o imagine despre oamenii care fie sunt prea secretosi, fie nu am cum sa ii cunosc mai bine. E ceva adevar in ele, dar trebuie precizat ca sunt oameni care le considera din capul locului ca fiind ireale, si oameni care au un anume fel de a vedea realitatea, si care avand incredere in zodii, stiu ca zodiile ofera informatii despre ce s-ar putea intampla, nu despre ce se va intampla cu siguranta. Recomand un site interesant http://www.astro.com pentru cine cunoaste cel putin o limba din cele folosite acolo. 🙂

    1. Trebuie să recunosc că eu fac parte dintre cei care nu cred în zodii, mai ales că acum nici nu fac parte din targetul astrologilor, ei prezicând doar pentru cei angajați în câmpul muncii, deși ei sunt o minoritate. Nimic despre pensionari, șomeri sau studenți (elevi).

  2. La mine nu se împlinesc prezicerile horoscopului. Am intrat acum să văd ce spune el pentru ziua de ieri. Cică trebuia să mă sape un coleg de muncă, dar nu am văzut nicio groapă în jurul meu. 😀

    Acum, lăsând gluma, îmi place cum ai atacat subiectul, care într-adevăr ține de modul în care abordăm fiecare dintre noi asemenea “previziuni”. Și nu pot să nu sesizez și latura glumeață pe care ai strecurat-o.

    1. Nu am vrut să intervin în dialog cu nicio aluzie pro sau contra horoscopului, deși eu sunt sceptic. Dar de partea umorului și a satirei voi fi întotdeauna când se ivesc situații pretabile. 🙂

  3. De unde şi eventuala melodie de pahar şi voie bună “Horoscoape, horoscoape!” Mă mai ține Geanina în priză în ceea ce priveşte previziunile astrologice, eu îmi păstrez scepticismul. Dar horoscopul devenit subiect de schiță îmi place şi îl citesc cu plăcere. ☺ Zi bună în continuare, Petru!

    1. Și eu mă amuz pe seama horoscopului, la cât de departe e față de ceea ce mi se întâmplă. Asta nu înseamnă că sunt pesimist, ci că îmi pun nădejdea în coincidențele beneficie pe care viața ni le poate oferi, dacă le creăm condițiile propice. Weekend cu bucurii și bună dispoziție, Cristian! 🙂

  4. Eu unul…m-am saturat sa-ti repet intruna { probabil esti…berbec XD XD XD XD } : PUNE-LE IN PAGINA OMULE , BAGA-LE PE HARTIE SUB FORMA UNEI CARTI , TITLUL…AI VEI GASI DUMNEATA SI SINGUR , SUNT EX-CEP-TIO-NALE !!!! Ai bagi oricand in cofa pe cacaciosii aia cu ” Las Fierbinti ” si alte rahaturi de acelasi gen , te rog s a ma crezi pe cuvant , CHIAR STIU CE SPUN .

    1. Firește că sunt berbec, dar asta nu mă împiedică să-ți urmez îndemnul, nea Marian. Doar că editarea și tipărirea unei cărți cere timp și… bani. Bani pe care o să-i strâng, iar dacă vom fi sănătoși, o să apară un nou volum cu „Povestirile unui maramureșean”. 🙂

  5. E cam adevărat că de cele mai multe ori depinde de punctul de vedere al fiecăruia. Ce ţi-e şi cu horoscopul ăsta… Şi eu îl citesc în fiecare dimineaţă, iar concluzia finală, de fiecare dată, e că voi avea o zi bună, indiferent de ce scrie acolo… 😀 Hai, că m-am distrat! O seară faină să ai!

  6. Eu ma uit la horoscop la protv si citesc de pe net,dar trebuie sa si facem ceva pentru cea ce prezic ei altfel ce sa se implineasca,Nu asa!O seara minunata iti doresc!

    1. Să facem tot ce depinde de noi, iar dacă sunt lucruri peste voința și puterile noastre, să le acceptăm fără supărare. Altfel ne fac rău. Un sfârșit de săptămână cu ființe dragi alături, dragă Gabi! 🙂

  7. Mai BINE de MINE că NU CRED în
    HOROSCOP, ZODIAC, VRAJITOARE ,GHICITOARE,NUMEROLOGI și PALAVRAGII …………………
    Asta NU înseamnă că postarea NU mi-a plăcut, ci, dimpotrivă ! 🙂
    Un sfîrșit de săptămână făra ploaie 🙂 că la mine stă să plouă ! 😦
    Aliosa 🙂

    1. Mă bucur dacă ți-am provocat un surâs, mai ales că e o perioadă a sărbătorilor și a bunei dispoziții. 🙂 La mine și timpul s-a adaptat, iar soarele râde cu gura până la urechi, de zici că e în plină vară. Ți-aș trimite și ție un mănunchi de raze, mai ales că deja simt canicula verii.
      În schimb, trimite-mi ploaie, că ea mă revigorează! 🙂
      Toate cele bune, Sandule! 🙂

      1. Salut prietene !
        Chiar dacă la ora postării celor de mai sus , IERI la mine,
        ^ stătea să PLOUĂ ^ ,
        venirea bucureștenilor mei ( fiul , nora și nepoțelul ANDREI ) 🙂
        la BUNICII de pe malul Dunării bătrâne a ALUNGAT NORII,
        PLOAIA ne-a ocolit 🙂 iar nazdrăvanul de ANDREIUȚ a fost cel mai FERICIT căci,
        după SOMNUL de după masa de prânz l-am dus în Pacrul Central al orașului
        unde s-a distrat de minune ! 🙂
        RUSALIILE să-ți adcucă în suflet mare bucurie,

        in pragul ușii casei tale o FEMEIE frumoasă și zglobie ,
        cu care DUMINICA minunat s-o petreci,
        și în GLUME cu EA să te întreci ! 🙂
        Sandu 🙂

      2. Salutari cu cele mai călduroase urări, Alioșa! 🙂
        La mine a venit soră-mea de Rusalii, deci nu sunt singur, cel puțin până după-amiază. Pe lângă sărbătoarea de azi, avem încă un motiv de bucurie prin faptul că și-a găsit un loc de muncă în domeniul ei de pregătire. Sper să fie de durată, deși patronii sunt cam dificili și dornici de înavuțire rapidă. 😦
        O zi cu multe satisfacții, alături de cei dragi, Sandule! 🙂

  8. Am reusit sa poposesc si pe la tine Petru, ziua buna !!! 🙂 Recunosc un subiect care imi place, fiind scorpion, am o latura subtila !!! Nu este neaparat sa crezi, dar daca urmaresti o emisiune mai serioasa, de ex. “adevaruri ascunse” cu Dana Grecu pe Antena 3, nu se poate sa nu gasesti ceva, macar numindu-se atentionare !!! Am lecturat cu drag explicatiile lui Costica, scepticului Milu !!!
    Un sfarsit de saptamana super iti doresc !!! 🙂

    1. Bună dimineața și o zi binecuvântată, Mica! Horoscopul e un subiect generos, indiferent că suntem sceptici sau optimiști în împlinirea prezicerilor. Primul meu articol pe un blog a fost inspirat tocmai de această controversă. Mulțumesc pentru recomandare, dragă prietenă, pentru că nu prea intru pe alte antene, dar acum voi căuta să văd ce spune Dana Grecu. 🙂
      Toate cele bune și frumoase! 🙂

  9. Cristos s-a inaltat !
    Draguta povestirea ta Petru draga. Un visator care stie sa preia ce i se potriveste si un realist care nu intelege ce pot visa altii, ha, ha, ha tare haiosa povestirea…..
    Nici eu nu cred in zodiac dar ma amuz si daca citim mai mult gasim o ratiune , nu trebuie sa fim prea realisti la astfel de lecturi. Interpretările descriu pur și simplu posibilități. Oricum cum suntem unici cam greu sa ni se intample aceleasi lucruri insa la general se mai potrivesc. Eu am o pagina cu Zodiac (chiar sunt 2 ca nu mai aveam loc si am mai facut una, pentru amuzament si relaxare care sa nu te solicite este chiar bine venit un horoscop) in care de curand am pus un videoclip cu reprezentarea numelui.
    Un sfarsit de saptamana cu bucurii si sarbatoarea Rusaliilor sa-ti aduca prin Duhul Sfant multa sanatate si inspiratie.

    1. Adevărat s-a înălțat!
      Mulțumiri alese pentru vizită și comentariul pertinent, Anda! Chiar voi trece azi pe la tine, să văd ce-mi spune horoscopul privind reprezentarea numelui, că mi se pare incitant.
      Așa-i felul meu, de visător, mai ales că am timp berechet să tot visez. 😀
      Sărbători frumoase și binecuvântate, dragă prietenă! 🙂

    1. Așa e cel mai indicat: să mulțumim pentru ce primim și să nu regretăm ce am sperat, dar nu s-a împlinit. Mai ales dacă nu depinde doar de noi. O zi pe măsura așteptărilor, dragă prietene! 🙂

  10. Nu e bine sa fim naivi, uneori platim scump pentru naivitate, insa…
    Poate Costica e cu noroc la horoscop!
    Nu cred, insa ma amuz uneori.
    Duminica binecuvantata! 🙂

    1. Costică se consideră norocos, și asta contează mai mult!
      Noi, dacă nu avem atâta noroc, măcar să ne amuzăm. 😀
      Duminică benefică îți doresc, la rândul meu!

  11. Si iata cum doi oameni privesc fiecare din perspectiva lui aceeasi problema! 😉 Horoscopul e de vina! 🙂 Povestea ta m-a facut sa zambesc tot mai larg, draga prietene si m-a binedispus, acum la ceas de inserare, dupa o zi tare obositoare! Iti multumesc si o seara minunata iti doresc! 🙂

    1. Are și horoscopul rolul lui, chiar dacă mulți nu credem în prezicerile lui. Măcar îl satirizăm și ne amuzăm. 😉 Eu îți mulțumesc pentru vizită și îți doresc odihnă plăcută, de fiecare dată! 🙂

Leave a Reply

