Ploaia

 

Imagini pentru poze cu ploi de toamna

Plouă rău sau plouă bine,
După cum îți vine-a spune,
Plouă cu bășici imense,
Când mai rare, când mai dense.

Plouă pe chipuri blazate
Și pe obrazuri fardate,
Pe umbrelele deschise
Și pe suflete închise.

Plouă îndesat și rece,
Din nori ce nu vor să sece,
Pe câmpiile arate,
Peste drumuri desfundate.

Plouă noaptea, ziua toată,
Nu se mai oprește-odată,
Plouă pe acoperișuri,
În grădini și în hățișuri.

Plouă peste munți și ape,
Toate vor să se adape
Cu o mare însetare
Și fără vreo cumpătare.

Plouă azi și plouă mâine,
Că n-ai scoate niciun câine
Pe așa o răpăială
Ce te-aduce-n prag de boală.

Plouă-ntruna, de te-ngroapă,
Și-ți repeți ca pe-o lozincă,
Decât să te-neci cu apă,
Mai bine-ncerci cu horincă.

38 thoughts on “Ploaia

  1. Ce propunere excelentă pe final de poem, măcar pentru a face în ciudă vremii… Cu slăninuța aferentă! Şi ceapa, nu se poate fără ea! Chiar aseară am efectuat acest tratament-minune. 😊😊😊 Zi bună, Petru!

    1. E bun câte un astfel de tratament, că altfel ajungem să ne ghiftuim cu pastile, iar dependența de medicamente e mai mare decât cea de băutură. 😉 Vreme bună și vremuri în ameliorare, Cristian! 🙂

    1. Dacă bani de numărat nu prea sunt, iar copii nu am cum să mai fac, rămâne să apelez la cealaltă recomandare populară: paharul. După ce golesc vreo câteva și mă uit în oglindă, văd încă cel puțin două persoane care-mi țin companie. 😀
      Voie bună și mult chef, dragă prietene!

    1. Parcă mă simt vinovat pentru ploile din abundență, în timp ce voi cam duceți lipsă. Deși norii se formează deasupra oceanului și ajung la noi după ce trec impasibili pe deasupra voastră. Dar ăștia nu țin cont de vamă și n-au nici bun simț. 😉 Să auzim, totuși, de bine!

  2. Frumoase versuri !!! 🙂 Ploua, ploua peste toate, in natura asta mare, sigur toate dupa ploaie simt o mare usurare !!! Felicitari draga prietene, mi-a placut mult !!! Noapte buna !!!

    1. Mă bucur că te-am înveselit, cu atât mai mult cu cât ploaia nu prea e un prilej de bună dispoziție. Mii de mulțumiri pentru aprecieri, dragă Mica, precum și cele mai frumoase urări de bine! 🙂

  3. Frumoase versuri de toamna,melancolie,ploaie marunta asa e in noiembrie! Iti doresc o seara faina si maine cu mult soare!:)

    1. Știu eu că pe la tine plouă și mai frumos, pentru că ai munții și apele în apropiere. Îți doresc să te bucuri de ploi minunate și zile însorite pe măsură, dragă Gabi! 🙂

  4. Îţi plouă ţie ca ştie că te bucuri. Motive de pălincit se găsesc. De plouă sau nu, de-i cald sau nu, de creşte iaba sau nu creşte, gândul tot la pălincă şade. Iată că şi rimele din poeziile tale te îmbată, ofticate că plouă afară. Bine ca-ai pus pălinca la sfârşit că altfel nu ar fi ieşit poezia atât de bună. Bună dimineaţa, Petrică!

    1. Băutul de pălincă – sau de alte tării – e o adevărată știință, la care mulți au picat examenul. Din cauza lor sunt desconsiderați și cei care știu cum se face, în folosul lor și a celor din jur. 😉
      Mulțumesc frumos, Crinuță!

  5. Buna dimineata! Petru s prietenilor acestui blog

    Frumoasă-i viața
    Dis de dimineață
    În aroma de cafea,
    Şi cu prieteni alăturea!

    Versurile despre ploaie sunt super frumoase cu toate ca mie nu-mi place ploaia 🙂 felicitari !

    1. Bună dimineața, Anușka! 🙂
      Chiar că-i frumoasă viața cu prietenii alături și cafeaua aromată în față. Indiferent cât de tare ar ploua sau ar ninge afară, soarele din sufletele noastre răsare în fiecare dimineață. Mulțumesc efervescent, dragă prietenă!

  6. Frumoase versuri, desi esti modest eu iti spun ca ai har si la poezie ca si la proza. M-au uimit oamenii talentati pe care-i tot descopar datorita voua celor cu talent, sunt multi de unde trag concluzia ca nu m-am inselat si nu degeaba spun ca poporul acesta a fost daruit de la Domnul cu multa inteligenta si valoare. o seara frumoasa draga petru ❗ ❤

    1. Sunt, într-adevăr, mulți oameni talentați care ne încântă cu creațiile lor pe bloguri, iar eu mă adăp din realizările lor și încerc să le urmez exemplul. Sunt încântat dacă tu consideri că am reușit, cât de cât, și îți mulțumesc din suflet pentru cuvintele tale. Un sfârșit de săptămână benefic și binecuvântat, dragă prietenă! ❤

  7. Ha, ha! Faină poezie, bine încadrată în atmosfera de sezon, dar finalul este…apoteotic! 😀
    După mai multe zile mohorâte și reci, ce te aruncă în stări deprimante, dacă tot stăm mai mult prin casă, la căldură, măcar să știm de-o veselie…. bahică! Și cum mergeam ieri prin cartier, am observat că pe la multe scări de bloc sunau muzicile tare, semn că unii au luat-o înainte cu… „antidepresivele” cu grade mai multe de tărie! 😀
    Numai bine și un weekend minunat, dragă Petru. Salutări prietenești de pe meleaguri dâmbovițene! 🙂

    1. Unii nu au nevoie de imbolduri pentru a se trata de depresie, mai ales că pălinca de anul ăsta s-a fiert, iar vinul s-a maturat. Doar că din atâtea „antidepresive” luate zi după zi, chiar și când e senin afară, se poate ajunge la o depresie mai mare. 😉
      Gânduri bune și din partea mea, dragă Alex! 🙂

Leave a Reply

