Tot mai bine-i acasă

A fost bine și frumos la Geoagiu-Băi, dar eu cred că întoarcerea acasă e cea mai plăcută parte a unei vacanțe. Firește că ne bucurăm și la sosirea într-o stațiune, curioși să vedem locuri noi, condițiile în care vom fi cazați și oameni diferiți cu care vom socializa. În cea mai mare parte, așteptările nu mi-au fost contrazise, hotelul Ceres fiind plin cu turiști din toată țara (circa 200 de persoane), atrași de tratamentul renumit, de gazdele amabile, de peisajul deosebit, de mâncarea excelentă și foarte variată. Pot să spun că vreme de 13 zile – cât am luat masa acolo – nu s-a repetat niciodată meniul de la prânz și cină, iar deserturi erau în fiecare zi câte două. Cel mai mult mi-a plăcut bazinul, mare și cu apă termală, în care am avut privilegiul să mă bălăcesc singur, între două serii de pacienți.

Îmi amintesc cu plăcere și de persoanele cu care am avut contact, în primul rând personalul hotelului. Cameristele amabile, asistenții de la bazin (doamna Ana și domnul Aurelian), ce mi-au ușurat accesul, bucătarul șef, care mi-a dăruit la plecare un kilogram din renumiții cârnăciori virșli (din partea casei!) și, nu în ultimul rând, mulți dintre cei cazați în aceeași perioadă. Doar directorul Cornel s-a arătat a fi un om ursuz și greu de abordat. De altfel, dânsul mi-a promis, la telefon, o cameră cu cadă în baie, după care, la sosire, mi-a spus că e ocupată. În plus, la cumularea zilelor de sejur cu ale surorii mele, mi-a scăzut o zi. Nu i-am spus nimic, nefiind vorba de una cu tratament. Totuși, dacă vă hotărâți să mergeți la Geoagiu-Băi, vă sfătuiesc să alegeți unul din hotelurile Vacanța, despre care am auzit că au camere mai spațioase și un manager sufletist.

Am întâlnit fel de fel de oameni, în special cei cu care mâncam la masa nr. 8. Un cuplu de bucureșteni foarte drăguț, care a participat la multe excursii organizate în cele două săptămâni și cu care am făcut schimb de invitații. Altă persoană respectabilă a fost un domn din Deva, mereu amabil și cu povestiri interesante. Cel de-al șaselea coleg de masă a fost o doamnă în vârstă, expertă în stațiuni, după douăzeci de ani în care le-a vizitat. Zicea dumneaei că s-a simțit cel mai bine la Băile Herculane, chiar dacă hotelul unde a fost cazată avea mare nevoie de reabilitare. Îmi amintesc, cu zâmbetul pe buze, cum se plângea mereu că mâncarea nu-i suficient de sărată și se uita cu jind cum noi ne punem sare, dar ea trebuia să se abțină, din cauza diabetului și tensiunii. În schimb, recupera condimentând cu mult piper.

Am promis și am încercat să fac și câteva poze, dar nu mi-au reușit așa cum aș fi vrut. Îmi pare tare rău, mai ales că fotografiasem și un pui de căprioară care păștea la câțiva metri de terasa mea. Oricum, le-am pus la descărcat (sunt vreo 81 de imagini, adunate în câțiva ani), doar că procesul e prea lent și o să dureze până diseară. De aceea o să mă folosesc de o poză preluată de pe Google, în care se vede o cameră exact ca și cea în care am fost cazați noi. Spațiul era foarte mic, dar aveam televizor cu ecran plat și mare, precum și încălzire, noaptea.

Imagine similară

Drumul spre casă a fost mai lung cu câteva ore și circa o sută de kilometri, deoarece am ales traseul prin Oradea. La ieșirea din marele oraș, am avut plăcerea să admirăm un struț impunător, într-o crescătorie în care bănuiesc că erau și alții. Am ajuns în Seini duminică, pe la ora 19.30, obosiți, dar fericiți că suntem acasă, unde e cel mai bine. Cam aceasta a fost vacanța mea, după doi ani fără ieșiri. Vă doresc și vouă vacanțe cât mai plăcute și aștept să vă citesc impresiile!

47 thoughts on “Tot mai bine-i acasă

1. Impresiile mele de vacanță…Hm! Aș zice „ A Bridge Too Far” deocamdată. Dar m-am bucurat să le citesc pe ale dumitale. Hai că nu a fost așa de rău, chiar și fără de cadă în interior. Cred că bazinul a compensat cu prisosință, nu-i așa?
    Bine ai revenit! Sunt sigur că apetitul de scris este acum la cote maxime. 🙂

1. Bine v-am regăsit!
      Bazinul a meritat toți banii și tot stresul provocat de celelalte neajunsuri. Toată viața mi-a plăcut să mă bălăcesc, iar când eram copil, intram și în cele mai noroioase bălți. Și totuși, nu știu să înot. 🙂

2. Bine ai revenit! E foarte placut acasa, dupa concediul in care destule obisnuinte au trebuit schimbate. De aceea ne place si mai mult la intoarcere, ne putem relua obisnuintele noastre placute! Ma bucur ca ati petrecut la Geoagiu-Bai, sa va fie de bine!! Un pic de schimbare a fost benefica!!

1. Tocmai acele schimbări din timpul vacanței fac să apreciez mai mult rutina și singurătatea de acasă. Probabil că, după un timp, o să-mi revină iarăși dorul de o astfel de schimbare și voi pleca în altă vacanță… peste un an sau doi. Sănătoși și viguroși să fim!

3. Bine ai revenit acasă ! Poveștile auzite și oamenii pe care i-ai întâlnit sunt convinsă că te vor inspira pe viitor. Doamna expertă în stațiuni și directorul ursuz știu că vor deveni personajele tale.

1. Bine te-am regăsit, Constanța!
      Se prea poate ca personajele, întâmplările și poveștile din vacanță să se insinueze în texte din viitor, după ce trece un timp. Așa cum au făcut-o altele, unele vechi de decenii.

4. Ce frumos Petru ca ne-ai povestit ,parca as fi vazut acele imagini de cre spui .
    Oricum ma bucur ca te-ai simtit bine si ca ai avut ocazia sa ai prieteni buni acolo
    Seara placuta!

1. Într-adevăr, au fost multe persoane interesante, mai mult sau mai puțin sociabile. Eu le-am amintit doar pe cele de la masa mea și din personalul hotelului. Altfel, puteam să aștern câteva pagini.
      Toate cele bune, Anușka!

5. Ma bucur ca te-ai simtit bine si ai putut sa faci tratament ,bine ai revenit acasa!O seara faina iti doresc!:)

1. Dacă bazin nu era, nimic bun nu era, ca să parafrazez un cunoscut cântec. 😉 Mă bucur că am revenit acasă și vă simt mai aproape, dragă Gabi! Zile senine îți urez! 🙂

6. Bine ai revenit acasă, dragă Petru! Mâ bucur că te-ai simțit bine în vacanță și sper că ți-a făcut și bine acest sejur în stațiune.

1. Bine te-am regăsit, dragă Mugurel! Băile termale mi-au făcut bine întotdeauna, iar plimbarea și socializarea sunt benefice la rândul lor. Îți doresc și ție o vacanță frumoasă, despre care să ne povestești!

1. Am simțit mirosul cafeluței de cum am ajuns pe această pagină, Anușka!
      Merită toată aprecierea, iar ție îți transmit cele mai alese mulțumiri pentru tratația matinală! Plus urarea pentru o zi de miercuri pe placul tău, dragă prietenă! 🙂

7. Bine ai revenit acasă, dragă Petru, cu bateriile încărcate și cu atâtea amintiri frumoase. O vacanță este ca o repriză de aer proaspăt în existența noastră cotidiană și plină de rutină. Iar dacă locul ales este unul frumos și cu condiții bune, cu atât mai mult omul își dorește să revadă acele locuri. Mă bucur să aud că sunt și locuri minunate pentru vacanță, cu ospitalitate și omenie din partea gazdelor. Sperăm cu toți că în țara noastră vor fi numai asemenea locuri, iar excepțiile neplăcute vor fi cât mai puține.
    Numai bine, sănătate și zile frumoase! 🙂

1. Bine te-am regăsit, dragă Alex! Și eu sunt bucuros să găsesc locuri frumoase și oameni inimoși în țărișoara noastră neglijată de autorități. În astfel de stațiuni putem afla și de alte locații cu găzduire bună și peisaje atrăgătoare, din toate zonele României. Marea fiind prea departe pentru mine, mă consolez cu astfel de vacanțe și aștept impresiile celor care vor vizita litoralul, iar unul dintre ei sper să fii tu, așa cum m-ai obișnuit. 🙂
      Să auzim de bine și în această privință!

8. Nicăieri nu este mai bine ca la tine acasă ,aici în țara ta, pe pământul părințiilor și a strămoșilor tăi. Pe plaiurile natale tot timpul te vei simți ACASA!

9. Bine ai revenit,Petru! Si dacă ai avut vreme faină, sper că ai vizitat ,măcar,împrejurimile.Că ai ce să vezi pe-acolo.Si bineînțeles, pe baza lor, să țeși alte povești frumoase.

1. Bine te-am regăsit! Am încercat să mă înscriu la excursiile organizate, dar mi s-a atras atenția că sunt unele condiții care pe mine mă depășesc. Așa că am înghițit în sec și am ascultat povestirile celor care veneau de la vizitarea obiectivelor.

1. E drept că pentru a vizita Cheie Ardeului și cetatea Ardeu, Cheile Cibului și Cheile Balșei trebuie un pic de antrenament mai special, dar sper că ai văzut , măcar,băile romane, mai accesibile.
        Dar, cum spuneai, tot mai bine e acasă căci te simți bine în pielea ta și rememorînd ce ai văzut și trăit, pe unde ai fost poți romanța cît vrei.

10. Bine te_ai aranjat la căsuța ta Petru!!! 😃 Cu drag am citit cum ai depanat tu amintirile din stațiune, și parca ma vedeam pe mine cum de exemplu când mergeam la bai cu soțul (eu am mers și singura de nevoie), eu ii spuneam soțului, trebuie să_mi ventilez gura, unde eram așteptată de familii drăguțe și stăteam la taifas (cu somnul nu prea am stat niciodată bine, spre disperarea mea). Șigur acum pana îți revii mai dureaza, sa ai parte de o primăvara frumoasa!!! 🌺❤️

1. Ar fi fost o mare bucurie să ne întâlnim într-o stațiune și să ne depănăm împreună povestiri, impresii și glume, tot ca un tratament, pentru spirit! 🙂 Apropo de somn, de obicei dorm bine, dar azi nu am mai închis ochii de la ora 3.00. Prea multe gânduri m-au obsedat, pentru problemele ce se cer rezolvate azi, mâine și în zilele care urmează. Sper să treacă cu bine. Îți doresc o zi de joi, așa cum se anunță și pe la noi, dragă Mica! Adică însorită. ❤