O excursie la castelul Windsor – #jurnal de călătorie

12 iunie – E ziua în care am intrat în posesia biletului de plecare în Anglia, în cadrul programului Work and Travel. Voi beneficia astfel de un schimb de experiență cu colegii români care lucrează la clinicile ”Dental and Medical” din Barking, East London. M-am felicitat în gândul meu pentru ideea de a apela din nou la CND Turism, care mi-a oferit mereu satisfacția unor circuite turistice de neuitat. Tot azi este și data în care încep acest #jurnal de călătorie, un mod mai eficient de a memora cele mai proaspete impresii trăite de-a lungul acestei experiențe unice pentru mine. Mai ales că eram hotărât să vizitez cel mai mare și mai vechi castel locuit din lume: Castelul Windsor.

13-16 iunie – A fost o perioadă de pregătiri intense, emoții inerente, de făcut cumpărături și împachetat, despachetat și iar împachetat, telefoane date și primite de la prietenii și colegii care veneau cu multe sfaturi și întrebări.

17 iunie – Am luat avionul și, după câteva ore de zbor lin, am aterizat pe aeroportul Heathrow din Londra. Era pentru prima oară când respiram aerul din Regatul Unit al Marii Britanii. Am fost cazat la un doctor stomatolog ardelean, care locuia în apropierea locului de muncă. Amândoi ne-am bucurat de cunoștință și am stat la povești până seara târziu. Eu i-am povestit despre locurile minunate din România, iar el mi-a făcut un mic instructaj înainte de a începe lucrul.

18-20 iunie – N-am avut probleme cu acomodarea. Toți românii de acolo sunt foarte apreciați în munca lor, dar și amabili. Mă simțeam deja ca într-o nouă familie.

21 iunie – Primul meu weekend și prima ocazie de a vizita locul mult visat. Numele castelului Windsor este identic cu cel al orașului în care se situează, aflat în comitatul Berkshire. Castelul a fost construit în vremea lui William Cuceritorul (1066-1087), cu scopul de a asigura paza și protecția Londrei. Astăzi este una dintre reședințele favorite ale reginei Elisabeta. Pe sub clădirea castelului curge Tamisa, iar suprafața pe care o acoperă, împreună cu parcul său foarte apreciat de cei peste 1,3 milioane de vizitatori anuali, este de cinci hectare. De fapt, foarte multe obiective de aici sunt celebre și căutate de oamenii din întreaga lume, dar e nevoie de multe zile pentru a le vedea și fotografia pe toate. În această primă incursiune, am vizitat parcul și apoi Casa de Păpuși. Ghidul ne-a explicat că a fost construită sub îndrumarea arhitectului Sir Edwin Lutyens, timp de trei ani, fiind cea mai faimoasă casă de păpuși din lume. După cum vedeți, aici avem ocazia să admirăm numai obiective la superlativ.

22 iunie – Azi am vizitat mai multe încăperi încărcate cu comori ale istoriei, adevărate muzee cu portete, statui și cadouri primite din alte state. Am remarcat creații de Michelangelo, Leonardo Da Vinci, Raphael și Canalleto, dar și porțelanuri din China, care erau fără asemuire de frumoase. Printre informațiile acumulate de această dată e faptul că în castel locuiesc circa 160 de oameni, la care se adaugă 200 de angajați.

23-27 iunie – Nu vreau să vă rețin atenția cu zilele în care am lucrat, deși au avut și ele farmecul lor. Plus că după-amiaza vizitam Londra, împreună cu unii dintre colegi, dornici să-mi arate ce-i mai interesant de văzut.

28-29 iunie – Am continuat cu sârg explorarea altor obiective ale Castelului Windsor, cum ar fi capela Sfântului George, dar am ținut neapărat să asist și la schimbarea gărzii, care, deși se spune că nu mai are același fast ca odinioară, pe mine m-a impresionat atât de mult încât am văzut-o de două ori.

30 iunie- 4 iulie  – Ultima săptămână din acest schimb de experiență, prea scurt și prea frumos ca să-l uit vreodată. Înainte de a pleca la aeroport, mi-am revăzut jurnalul și mi-am făcut un scurt sumar, pe care vi-l prezint aici. Sper să revin cu poze mai multe și descrieri detaliate.

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2015

 

28 thoughts on “O excursie la castelul Windsor – #jurnal de călătorie

    1. Nu zic niciodată hop, până nu sar pârleazul, că m-am fript de multe ori. 😉 Dar îți mulțumesc pentru încrederea ta, Ileana. O seară îmbătător de minunată! 🙂

      1. Ai dreptate, insa parerea mea e ca meriti , deoarece sunt articole unice, intelepte si pe intelesul tuturor, in plus aduci zambete chiar si atunci cand esti trist. O seara frumoasa Petru! 🙂

  1. Un articol dupa inima mea de calatoare impatimita! 😉 Visez sa ajung in Anglia, sa vizitez Castelul Windsor…printre altele. Sper ca visul meu sa devina realitate, asa cum iti doresc ca visul tau de a castiga competitia sa devina aevea. Meriti! Eu in continuare iti tin pumnii cat mai stransi! Mult succes!

    1. Mă mir că nu ai fost încă pe acolo și chiar aștept să citesc un articol amplu de la tine despre acel loc minunat. Mai ales că ai un talent aparte în a povesti despre călătorii, iar castelul Windsor trebuie să fie o mare provocare. Mulțumesc pentru urări și susținere, Ileana! 🙂

  2. Un program bine gandit si respectat cu puncualitate mai ales daca ai un ghid priceput si interesat sa-ti faca calatoria cat mai placuta e fantastic mai ale si locurile alese sunt unice ,ramai cu amintiri superbe, merita incercat!Mult succes in continuare si o seara placuta iti doresc!

    1. Sunt locuri pe care trebuie să le vedem, mai ales în aceste vremuri, în care e atât de ușor să o facem fără mari eforturi și cheltuieli. Tu știi asta, fiindcă trăiești într-un astfel de loc. O seară superbă îți doresc, la rândul meu, prietenă dragă! 🙂

  3. Frumos articol! Îţi doresc să primeşti în dar o astfel de excursie prin locuri frumoase, pline de istorie. Mult, mult succes, dragă Petru! 🙂

    1. Tare-i frumos acolo unde prezentul se împletește cu istoria, iar omul simte de parcă ar fi trăit timp de secole, prin înaintașii lui! Mulțumesc intens pentru urări, dragă Alex! 🙂

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.