35 thoughts on “Tradiții românești de Anul Nou

  1. Frumoasă selecție de imagini cu tradițiile românești de Anul Nou. Ce bine ar fi ca toate aceste tradiții să se păstreze și pentru generațiile următoare. Ele sunt adevărate comori de suflet ale acestui popor.
    Numai bine și zile frumoase la acest început de an, dragă Petru! 🙂

    1. Eu mă bucur de imagini și de ideea că în multe părți ale țării se mai întâlnesc astfel de obiceiuri. Pe de altă parte, nu am avut plăcerea să fiu martor nici măcar la o urare cu Steaua sau Viflaimul, de mulți ani încoace. Vin copii neechipați și fără să cunoască măcar versurile, iar cei în vârstă sunt, de obicei, trăsniți de alcool. În Maramureșul de peste deal cred că e cu totul altă siutuație.
      Te salut cu căldură, într-o zi de joi frumoasă, dragă Alex!

  2. Mulțumesc!
    Foarte frumoase imagini. Avem obiceiuri care merită cunoscute de urmașii noștri și de toată lumea.
    La mulți ani!

    Cu stimă,
    Simina

    1. Cu mare plăcere, Simina!
      Doar de noi și educația pe care o dăm copiilor noștri depinde ce fel de tradiții transmitem mai departe. E drept că unele trebuie schimbate (cum ar fi cea cu celebra bătaie în bâte), iar altele îmbunătățite, după vremuri. Ce-i frumos și bun, trebuie să păstrăm.
      AN NOU FERICIT!

  3. Super imagini cu tradiții ai adunat Petru, mai ales coloritul vesel încântă ochiul!!! Un an nou cu veselie, La mulți ani!!!👋🍾

    1. La culori vii m-am gândit și eu, când am selectat imaginile de pe Google, și mă bucur că ai remarcat această calitate, dragă Mica. Mulțumesc pentru apreciere și îți doresc, ce altfel?, decât un An Nou Fericit și prosper! 🙂

    1. Îmi place să caut fotografii reușite pe Google și sper să nu am reclamații din partea autorilor. Eu nu-s priceput în acest domeniu, dar mă bucur de fiecare imagine deosebită și necenzurată, după câte se pare. Am observat că acele protejate de autor nu pot fi expuse, deci sper că nu supăr pe nimeni.
      O zi de joi, frumoasă precum e la noi, Dana! 🙂

    1. Nădăjduiesc că am prins măcar o imagine din părțile tale, fiindcă știu că sunt frumoase și diverse. O seară tihnită și apoi vise frumoase îți doresc, dragă Gabi! 🙂

  4. Frumoase sunt traditiile noastre ,numai ca nu prea se mai practica decat in zonele voastre Petru ,multumes de imaginile frumoase cu aceste traditii .
    O zi reusita sa ai si bafta la shopping ,astazi este joi 🙂

    1. Tocmai arătam mai sus că perioada de cenzură din trecut a contribuit la dispariția sau estomparea unor obiceiuri din sudul Gutâiului. S-ar putea spune că muntele a împiedicat ca acest fenomen să se extindă, și astfel, în Maramureșul istoric, se întâlnesc încă multe tradiții și imagini de acest fel. De aceea mi-e drag să trec dincolo, măcar o dată pe an.
      Săru-mâna pentru cafea, Anușka! 🙂

  5. Fiecare este propriul său creator

    Dacă noi suntem cei ce ne creăm propria viață, având liberul arbitru în alegerile de zi cu zi…

    Dacă noi suntem cei responsabili de mai bine de 60% din structurarea ADN-ului, prin felul în care ne raportăm la viață, prin modul în care ne “reușește” adaptarea la mediu, prin felul în care înțelege fiecare dintre noi să-și făurească gândurile, să-și aranjeze mintea și inima…

    Dacă fiecare cuvânt rostit crează un câmp electromagnetic ce acționează asupra sistemului nostru nervos, de unde pleacă comenzile către sistemul nostru endocrin, ce determină descărcarea “constelației catecolaminice” responsabilă de starea fiecăruia dintre noi (veselie, bucurie, încântare, afecțiune, admirație, compasiune, uimire vs. frică, supărare, dezgust, teamă, furie)…

    Îmi propun să te fac atent la cuvintele ce trebuie să le rosteşti!
    Și aleg câteva…

    Și doresc să ne însoțească întreg anul, să ne inspire pe toți, dragii mei!

    Armonie Afecțiune
    Bucurie Blândețe
    Curaj Credință Creativitate
    Determinare Dorință
    Entuziasm
    Fericire Frumusețe
    Grație Gratitudine
    Hărnicie
    Iubire
    Încredere Împlinire
    Joacă
    Lumină
    Maturitate Măreție
    Noblețe
    Optimism
    Răbdare
    Pace Puritate Prietenie
    Speranță Sănătate Simplitate Smerenie
    Trăire Tandrețe Tinerețe
    Voință Vis Viață…

    An Nou Fericit!

    Cu tot dragul meu,

    PetruVirgil

    1. Găsesc că-i o expunere rațională, cu sfaturi care ne pot ajuta în autoinducerea unei stări de bine, benefică sănătății și relațiilor interumane.
      Mulțumiri alese și La Mulți Ani!

    1. Bună dimineața, cu mare mulțămire pentru cafea și modul în care e servită, Anușka!
      Îmi plac cocoșii, mai ales dimineața, pentru că se scoală deodată cu mine și cu alte persoane matinale.
      O zi cu rezultate bune în tot ce ai de rezolvat, dragă prietenă!

  6. Buna inspiratia ta cu aceste imagini. Eu cred ca pe undeva ne-am trezit ca suntem unicul popor cu asa traditii frumoase si am inceput sa le si exportam odata cu romanii nostri care au ales sa traiasca in alte parti ale lumii. Suntem un popor aparte si trebuie sa ne mandrim cu tot ce ne-a dat si inzestrat Dumnezeu ❤

    1. E frumos și bine acolo unde se mai păstrează aceste obiceiuri, din care-mi amintesc și eu cu nostalgie. Iar dacă reușim să facem așa ceva și în străinătate, meritul celor care își aduc aportul la așa ceva e cu atât mai mare.
      Nu mă refer la tăiatul porcului în oraș, după cum am văzut că a făcut o familie de români în Italia. 😀
      Un sfârșit de săptămână benefic și binecuvântat îți doresc, Anda! ❤

  7. Se pare că in orase apar mai mult formatii de la sate; sunt alcatuite cam pe principii comerciale. Oricum, cei mascati au un fel de bucurie cand sperie copiii…
    Sărbători cu bucurii in continuare!

    1. Totul a devenit comercial, din moment ce banul stă la baza oricăror manifestări, exceptându-le pe cele caritabile, care primesc publicitate, și tot se ajunge la un câștig.
      Zile tihnite și revigorante!

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.