O leapșă incitantă

 

Imagini pentru imagini cu leapsa

Am primit de la Issabela o leapșă interesantă, pentru care îi mulțumesc și pe această cale, mai ales că nu am mai răspuns la vreuna de câțiva ani buni. Zece întrebări care constituie un bun prilej de a ne investiga cugetul și de a ne cunoaște mai bine pe noi înșine. Nu voi da răspunsuri elaborate și nici spectaculoase, ci cât se poate de spontane și normale, precum cred că sunt și eu. Tocmai pentru a fi sincere și a reflecta cât mai exact concepțiile și gândurile mele din copilărie și până acum, care oricum nu diferă prea mult. Pe scurt, iată care sunt înclinațiile mele, ca răspuns la cele zece puncte de sub titulatura Am întrebat 10 bloggeri români:

Dacă ai putea alege un fel de mâncare pe care să îl mănânci pentru o lună (fără să ai voie să mănânci altceva), care ar fi acela?

Peștele e alimentul cel mai complet și mai benefic omului, din cele mai vechi timpuri. Îmi place să-l prind, să-l curăț, să-l prepar și să-l mănânc, deși ar fi mai greu fără pâine. Nu m-am săturat niciodată de el, indiferent din ce specie era.

Pleci într-o vacanță de două săptămâni pe o insulă exotică și aproape pustie și poți lua cu tine un actor, un blogger/vlogger sau un antreprenor (români sau străini). Pe cine iei?

Nu știu care actor sau blogger e mai bun la șah, dar m-aș interesa înainte și pe acela l-aș pricopsi cu alegerea mea, iar apoi cu partide fără număr jucate împreună. Șahul e și o artă, iar șahiștii pot fi considerați artiști în combinațiile făcute pe tabla cu 64 de pătrate, deci nu m-aș plictisi deloc.

Știm cu toții că în copilărie visam cel mai mult. Spune-ne un vis pe care îl aveai în copilărie și s-a îndeplinit și unul care nu s-a îndeplinit.

De mic am fost pasionat de filme și visam să le creez, în calitate de regizor. Firește că nu s-a împlinit, dar dorința de a publica o carte de versuri s-a realizat anul acesta. O altă pasiune, stimulată de frumoasa mea profesoară de limba română, pentru care scriam în ultimii ani de gimnaziu.

Primești un cadou foarte urât de la prietena cea mai bună/prietenul cel mai bun. Îi spui că e oribil sau te prefaci că îți place?

Dacă e cel mai bun prieten/cea mai bună prietenă, înseamnă că mi-a oferit cadoul din inimă, iar eu n-aș putea să-l dezamăgesc cu sinceritatea mea. De altfel, prin gestul lui, acel cadou capătă o valoare sentimentală pentru mine, chiar dacă o să-l țin într-un loc mai ferit.

Este sfârșitul lumii. Ce carte ai pune în capsula cosmică pentru a păstra o „urmă” a umanității?

Potecuța mi-a luat-o înainte și aici, dar, de data asta, nu-mi trece nimic altceva mai semnificativ prin minte. Un atlas geografic contemporan ar fi cea mai bună carte pentru urmașii urmașilor noștri. Mai ales dacă mă gândesc la ce viitor ar putea să-i aștepte.

Dacă ai putea călători în trecut și să discuți cu tine cel/cea de 18 ani, ce sfaturi ți-ai da? (maxim 3)

Nu regret nimic și cred că mai mult m-ar deruta sfaturile.

Ți se oferă șansa de a juca în filmul realizat după cartea ta preferată. Pe cine ai interpreta și de ce?

Preferințele mele în literatură s-au schimbat mereu, pe măsură ce lecturam sau scriam alte cărți. Acum, romanul pe care aș vrea să-l văd ecranizat este propria-mi creație, Planeta Paradis, iar eu să fiu în rolul lui Relu, eroul principal. Ca să întâlnesc și să joc alături de regina războinică. 😀

Ce te motivează să scrii pe blog?

La început a fost doar un spațiu în care să-mi exersez scrisul și să-mi potolesc dorința de a povesti. Apoi s-a adăugat plăcerea de a socializa cu oameni minunați. Acum, a devenit un mod de viață fără de care nu-mi închipui cum aș putea trăi.

Primești un premiu (în bani) pe care ești convins/ă că nu îl meriți. Cum reacționezi?

Eu nu îl merit, dar cunosc oameni care au mare nevoie de ajutor. Astfel că banii i-aș putea direcționa spre ei, cât se poate de discret, ca să mă bucur, în sinea mea, de bucuria lor.

Spune ceva despre tine, ce nu ai mai spus public până acum.

Eu sunt cam slobod de gură, dar mai ales în scris. Prin urmare, cred că am spus și prea multe despre mine, pe blog, începând din primii ani. Nu am șters nimic, iar cei care au răbdare pot afla totul.

Cam asta e „spovedania” mea de astăzi, după care mă simt parcă mai ușurat. Mai bine aici decât sub sutana popii. Cine vrea să preia provocarea, este invitatul meu și aștept cu mare curiozitate să-i citesc răspunsurile.

42 thoughts on “O leapșă incitantă

  1. Eu nu am primit aşa joc , dar e interesant.Mai ales că aşa aflăm răspunsuri şi noi despre noi!Poate preiau şi eu, pe duminică…dar nu promit!

      1. Mă întreb şi eu ce-o să răspund acum ca m-am băgat ca musca……..:)da mai bine mă apuc de treabă

  2. Mai toți suntem regizorii propriei vieți, deși ni se dau niște indicații inițiale fugare 🙂
    Mulțumesc pentru preluare, se simte onestitatea prin simplitatea răspunsurilor 🙂

  3. Uite că m-am înşelat când i-am spus lui Condei, la mine pe blog, că e posibil ca pescarii să nu mănânce peşte. Deci tu îl preferi deşi eşti pasionat de pescuit, nu-i cum am zis eu.
    Mi-au plăcut mult răspunsurile, Petru! Mă bucur pentru realizarea visului cu cartea, compensează filmele alea 😉

    1. Cred că sunt – sau mai degrabă am fost – un pescar mai amator decât amatorii obișnuiți. Cele mai frumoase capturi le-am scăpat, iar peștii prinși de mine încăpeau întregi în tigaie. Aproape toți. 😉
      Mulțumesc tare frumos, Potecuță!

  4. Pe insula aceea exotică mi te imaginez jucând șah și pregătind bunătăți din pește. Adevărul este că și mie îmi place mult peștele, dar cu condiția să-l cureţe altcineva.🙂

    1. Mi-ar plăcea o astfel de insulă tropicală, mai ales acum, iarna. Dar la primăvară să vin înapoi și să mă laud cu capturile, altfel își pierde o mare parte din farmec. 🙂

      1. Petru e dreptul tau sa crezi sau nu in Dumnezeu, biserica sau altceva! In momentul in care aceasta credinta a ta jignește credinta altuia o sa culegi reactii unele de loc placute!

      2. Credința mea în Dumnezeu e cel puțin la fel de mare decât a credincioșilor cu tradiție, doar că mi-o manifest altfel. Iar dacă redau unele glume cu popi și înțep prin epigrame unele năravuri de-ale lor, nu înseamnă că aduc atingere religiei. Tot oameni sunt și ei, supuși păcatului și schimbărilor, iar noi trebuie să fim cu ochii pe ei, ca pe politicieni.

  5. M-am bucurat să te știu aceste câteva momente în centru, dragă Petru. M-am simțit grozav de bine și de data asta. Este până la urmă chiar un exercițiu de mărturisire din partea celui care primește provocarea, așa cum lași chiar să se înțeleagă prin analogia cu spoveditul, care se face evident tot sub semnul sincerității și are ca efect o despovărare sufletească. Sub patrafir! 🙂

    1. PATRAFIR! Așadar cu el mi-a acoperit capul părintele, în urmă cu patru decenii, când m-am însurat! Recunosc că sunt un păcătos, din acest punct de vedere, deși am avut un cumnat care a lucrat ca paracliser (făt), timp de zece ani, și care ar fi trebuit să mă îndrume. Măcar eu mă rog acasă, zilnic.
      Mă bucur și îți mulțumesc dacă spui că ți-au plăcut mărturisirile mele, dragă Condei! 🙂

  6. Interesant! Sunt lucruri care stiam da acum am aflat multe despre dorintele tale! Un weekend minunat iti doresc!:)

    1. Știu că sunt doar visuri irealizabile, dar în imaginația mea totul e posibil și asta îmi dă aripi în tot ce fac. Să ai parte de o duminică liniștită, pentru că meriți, dragă Gabi! 🙂

  7. Incitanta leapsa ta draga Petru, mi_a placut cum visul din copilarie, a fost indeplinit in paginile cartii tale de poezie, am aflat ca blogaritul, face parte din viata ta, iar eu ma numar printre cititorii tai!!! Felicitari pentru raspunsurile date, iar azi sa ai o duminica binecuvantata, buna dimineata!!!😆

    1. Așa este: bloggeritul îmi ocupă de obicei prima parte a zilei, cea mai productivă, după cum spun specialiștii. Înainte, în această perioadă, jucam șah online și dialogam pe diferite siteuri de socializare. Îmi pare rău că a trebuit să renunț la sportul minții, dar mai mult de șase ore nu rezist în fața calculatorului. Nici nu-i indicat.
      Bună dimineața, cu cele mai generoase gânduri și urări din partea mea, dragă Mica! 🙂

  8. Va salut prieteni dragi si va doresc o duminic binecuvantata cu tot ce va doriti ! ❤
    Draga Petru ai fost atat de sincer ca raspunsurile tale mi-au placut 🙂
    Sa ai bucurii o mie
    Inima cu dor sa-ti fie,
    Maine tu sa te trezesti
    Cu aroma de prin cesti,
    Ca-ti ofer o cafea buna
    Sa-ti ajung-o saptamana!

    1. Săru-mâna cu recunoștință pentru setul generos de daruri cu care mă bucuri și în această dimineață, Anușka! 🙂
      Mă refer la cafeaua mereu altfel prezentată, la aprecierile frumoase, la urările călduroase și, nu în ultimul rând, la versurile sprințare.
      Nu pot decât să mă înclin și să-ți doresc o duminică de toată frumusețea, cu oameni veseli alături și zâmbete pe toate chipurile! ❤

  9. Ziua bună, dragă Petru! Uite că ne-ai încântat încă o dată cu această leapșă amuzantă. Mi-au plăcut tare mult răspunsurile date, pentru că știi să pui peste ele „piperul” umorului cu care ești înzestrat din plin. Frumoasă ideea cu pescuitul, pe insula exotică Și cu șahul în timpul liber. Să ne trimiți coordonatele, dacă ajungi pe acolo, poate venim în vizită! Nu de alta, dar eu unul vreau să gust peștele preparat de dumneata și apoi să mă bucur de talentul de povestitor, căci tare-mi place să ascult.
    Numai bine și o duminică minunată! 🙂

    1. Bine ai venit în popasul dedicat sincerității condimentate, dragă Alex! Așa cum se cade să condimentăm totul în viața noastră: tristețile, bucuriile, nostalgiile, munca și chiar durerile. Doar la mâncare trebuie să fim mai atenți, după sfatul medicului și particularitățile organismului. 😉
      Cam multe visuri mari am presărat în răspunsurile mele, după cum îmi sunt și gândurile. Doar am spus la început că nu m-am schimbat prea mult de pe vremea când eram copil. Oricum, dacă se împlinește vreunul, te asigur că tare te-aș vrea aproape!
      O zi fenomenal de plăcută îți doresc! 🙂

  10. Hai că mă ofer să mergem împreună pe insulă, apoi după ce ne va curge sânge pe nas de atâta concentrare la jucat de șah, vom mergem la baltă dacă este apă :))
    Scuze gluma ! Mi-a făcut placere să aflu cate ceva din cămara personalității tale, Multe Salutări !!!

    1. Mă bucur de companie, Ștef! Mai ales că șahul în timpul pescuitului poate fi foarte plăcut. Dacă nu prindem namila de pește din ape, poate ne capturăm pe rând damele de pe tablă. 😉
      În plus, am avea și alte subiecte comune cu care să omorâm timpul, cum ar fi viața pe blogosferă. Gânduri bune și urări pe măsură!

  11. Frumoase raspunsuri la leapsa Issei. Mi-au placut raspunsurile. Si cu pestele si cu sahul, v-ati devoalat, visul realizabil cu cartea, urmeaza filmul… Sincere randuri. 🙂 O saptamana buna!

    1. Mulțumesc din inimă pentru frumoasele aprecieri, Ina! Trebuie să recunoaștem că provocarea a fost tentantă, iar eu nu am făcut decât să-mi exprim gândurile. Avem nevoie și de asta, din când în când.
      Zile cu multe bucurii! 🙂

  12. Am primit și eu leapșa și m-a prins puțin.
    Mi-au plăcut răspunsurile pe care le-ați dat, în special cea cu atlasul geografic.

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.