Ecouri de la lansarea cărții „Când înfloresc gândurile”

Centrul Multicultural „Casa Bay” a găzduit, marți, 23 aprilie, lansarea ultimului meu volum de versuri „Când înfloresc gândurile”. La eveniment au luat parte mai multe personalități de seamă ale orașului Seini: doamna primar Gabriela Tulbure, doamna Betty Kirchmayer, președinte al cenaclului seinean „Sub semnul lui Eminescu”, domnul Dan Skorka, „un străjer al culturii orașului nostru”, domnul preot-poet Gheorghe Pop, care și-a prezentat cartea de versuri ”Mesager luminii logosului întemeietor”, doamna inspector școlar Ioana Kadar, Maria Filipaș, prietenă bună și colegă în ale versului, precum și mulți alți iubitori de poezie și frumos. Am avut parte de momente sensibile, cu recitări din poeziile cuprinse în cărțile menționate, precum și momente muzicale care ne-au emoționat pe toți.

Cartea „Când înfloresc gândurile”, apărută la editura SIONO, a impresionat de la prima vedere, prin coperta realizată de Sandra Segal. Toată lumea a fost de părere că-i o creație minunată, iar doamna Ioana Kadar i-a făcut o descriere amplă și foarte profundă. Au luat cuvântul  persoanele menționate mai sus, ultima fiind doamna primar, care a avut cuvinte elogioase la adresa fiecărui creator din orașul nostru, după care ne-a oferit diplome și daruri. Eu și domnul părinte Gheorghe Pop am primit și câte „o cutie magică cuprinzând tocul, penița și cerneala, simbolizând îndemnul pentru continuitate”.

A fost o întâlnire călduroasă în care chiar am simțit cum a înflorit poezia seineană, cu trei volume de acest gen apărute la noi în mai puțin de un an. Doamna Betty Kirchmayer – care este și membru în Uniunea Scriitorilor din România – m-a îndemnat să merg mai departe pe acest drum creativ și promițător, pentru că merită să fiu promovat și citit. M-am convins astfel că lumea are nevoie de poezie, iar lansarea unei cărți de versuri e încărcată de frumos și căldură sufletească. Comandați cartea de aici, cu reducere de 10 lei până în data de 6 mai.

Sora Doina și vărul Adrian

45 thoughts on “Ecouri de la lansarea cărții „Când înfloresc gândurile”

  1. Privind fotografiile, am reușit să intru în atmosfera de acolo și am simțit emoțiile tale, entuziasmul celor prezenți, plăcuta întâlnire ce a avut loc între oameni dedicați frumosului!

    Felicitări tuturor, dar îndeosebi ție, Petru! ❤

    1. Mi-a fost greu să aleg zece poze din cele șaizeci publicate pe pagina primăriei, dar sper să fie cele mai reprezentative. M-am bucurat cu adevărat că a fost și soră-mea prezentă, ceea ce nu s-a mai întâmplat de cinci lansări încoace. Chiar a fost frumos și mă bucur că ți-a indus ceva emoții! Mulțumim cu toții pentru că ne-ai fost alături sufletește, dragă prietenă! ❤

  2. Cîtă vreme mai există evenimente culturale de gen mai avem încă, noi oamenii, speranţă. Felicitări din nou şi mult succes pe mai departe! 🙂

      1. Mulţam cu plecăciune! De-ar fi şi timp şi ghes de poveste poate aş mai scoate în lume una-alta, da’ mi-e teamă că multe ar fi “în chineză” – vorba lu’ Papagigli. 🙂 Deşi mai sînt şi de-ale vieţii, da-s bine ascunse prin ceaţa amintirilor.

        Numai că pentru moment mi-s tare înhămat la un ambîţ de programare şi o să mai dureze vreme lungă pînă să ajung să zic că-i… aproape gata. Că în lumea asta ce e da’ nu-i nimic nu e niciodată finisat şi definitiv.

      2. Cam așa e când vrei să fie totul perfect, dar las-o mai moale și bucură-te de lucrurile simple. Așa cum încerc să fac și eu, deși tânjesc după o partidă de pescuit, ca pe vremuri. 😉

      3. Greu cu perfecţioniştii (ca mine), că ne creşte barba pînă-n pămînt pînă să acceptăm un “las-o, bă, că merge şi-aşa”. 😆 Mai ales cînd e vorba [şi] de ambiţie, nu doar de pasiune. 😉

        Mă bucur eu şi de lucruri simple, nu-i bai. Spre exemplu aseară am gătit un orez extrem de simplu, că n-am avut ce pune-n el decît boabe de piper şi o lingură de Delikát, da’ mă bucur c-am avut şi-atît. 😆

        Cu pescuitul ştii că din fericire (pentru mine) n-am avut niciodată “microbul”, dar înţeleg cum e să tînjeşti după ceva ce se îndepărtează de tine din ce în ce cu fiecare clipă. Fiindcă şi universul meu e în expansiune, toate (şi toţi) se îndepărtează de mine iar eu stau în loc, mă fac mic şi bat din buză. C-aşa-i în tenis. 🙂 Sper totuşi să se materializeze o minune şi cineva – poate popa? – să te invite măcar la o partidă de pescuit vara asta – cu “proviziile lichide” aferente, desigur. 😀

  3. Vărul Adrian pare încântat, sora Doina not so much. 🙂 Dar fetița aceea frumoasă din foto 3 cine-i? A recitat una din poeziile tale? Una peste alta fotografiile vorbesc despre un eveniment reușit. Mă bucur pentru tine. Felicitări.

    1. Sora mea spune că așa-i felul ei, chiar și când e încântată. În privința asta nu semănăm, dar vărul e mai zâmbitor. Pe fetița aceea talentată și dezinvoltă o cheamă Antonia Grozar și are doar șase ani. Ea ne-a fermecat cu un muzică populară, în care ne-a impresionat și cu mișcări de dans. Avem mai mulți copii talentați în Seini, mai ales fete. Mulțumesc mult și frumos pentru apreciere, Jo!

  4. Mă bucur că totul a fost frumos acolo, mă bucur pentru tine, că ai avut parte de o lansare deosebită!
    La mai multe de acum înainte!

    1. Și eu mă m-am bucurat mult când am văzut că seinenii iubesc în continuare poezia. Niciunul nu a plecat de la eveniment fără să-mi ceară o carte.

      Mulțumesc tare mult pentru adeziune, Mugurel!

    1. Mulțumesc frumos, Potecuță! Mărturisesc că mi-e cam frică să încerc scrierea cu tocul, pe care nu l-am mai folosit de când eram elev în clasele primare. Deocamdată îl studiez. 🙂

  5. Ai avut un eveniment foarte important,sper ca te-ai simtit bine ca dupa cum vad ai fost sarbatorit frumos!Felicitari pentru primarita voastra ca va apreciaza si va sustine!Sa ai mult succes in continuare si sa folosesti penita cu mult har!:)

    1. A fost frumos cu adevărat și mă bucur că a trecut cu bine, pentru că-mi făceam griji de tot felul, începând de la vreme și până la numărul celor care vor veni. Dar soarele a strălucit pe cer și oamenii au venit ca de fiecare dată cu sufletul senin. Mulțumesc mult pentru urări, dragă prietenă! ❤

  6. Felicitări celor ce se implică în promovarea creației românești! Felicitări autorului alături de urările de sănătate și putere de a continua să scrie!

    1. Sărut-mâinile cu recunoștință pentru frumoasele urări adresate inimoșilor seineni, în frunte cu primărița, precum și mie! Sunt tare norocos să fiu înconjurat și încurajat de mulți oameni minunați!

  7. Felicitări din toată inima, dragă Petru! Este minunat tot ceea ce reușești să faci. Felicitări și inimoșilor din Seini, care chiar susțin toate aceste eforturi.

    Mult succes în continuare! 🙂

    1. Mii de mulțumiri călduroase ca felicitările tale, dragă Alex! În numele meu și a celor care sprijină cultura locală din orășelul nostru. De aceea avem mai mulți autori cu care ne mândrim.

      O zi de 1 Mai cu multe bucurii, dragă prietene! 🙂

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.