În căutarea brânzei perfecte

Am urmărit cu mare interes aventurile lui Toni în căutarea celei mai delicioase brânze din  lume. După cum mă știți, sunt un fan brânză de când am gustat prima  bucățică, iar țelul meu este identic cu cel al eroului menționat mai înainte. Astfel că am trăit alături de el fiecare experiență din țările pe care le-a vizitat, dar mai ales acele degustări din brânzeturile tradiționale la care a fost invitat. Eram tare curios ce impresie are, fiind vorba de specialități din Spania, Anglia, Rusia, Columbia, Australia și alte țări cu rețete renumite în acest domeniu, fiecare cu pretenția de a fi recunoscută campioană prin gustul ce-l oferă preparatele lor.

Trebuie, însă, să vă mărturisesc că am fost sceptic de fiecare dată, și s-a dovedit că am avut dreptate. Părerea mea, care coincide cu a milioanelor de români – dar și al milioanelor de turiști care ne-au vizitat țara -, este că brânza cea mai bună din lume se găsește la noi, în România! Pot să jur pe ce-mi place mai mult, adică pe gustul sublim al brânzeturilor sănătoase și delicioase pe care mă bazez. Știu că mă credeți, dar tot am să viu cu câteva argumente și exemple concrete.

Îl invit, pe această cale, pe Toni să viziteze și „țările” ce se găsesc în interiorul granițelor noastre, cum ar fi Țara Hațegului, Țara Loviștei, Țara Bârsei, Țara Chioarului, Țara Făgărașului, Țara Moților, Țara Sibiului și mai cu seamă Țara Oașului, pe unde m-au purtat recent pașii. Acolo e mama brânzei și gustul ferice care ți se întipărește pe limbă și în memorie. Acolo crește iarba cea mai grasă și pasc oile cele mai fericite. Acolo oamenii te întâmpină cu calupuri de caș și brânză mari cât roata carului, alături de o pălincă tare și împodobită cu mărgele rezistente. Acolo, în luna mai, se ține Sâmbra Oilor, o sărbătoare seculară în care brânza e ridicată la rangul de Regină, iar turiștii sunt tratați regește cu cele mai bune și năstrușnice rețete.

Acolo aș vrea să văd ce părere are Toni Delaco despre brânza oșenească sau moroșenească. Mira-m-aș de n-ar zâmbi pe sub mustață și n-ar zice: „No, așe brânză n-am mai mâncat pă nicăieri! Ai avut dreptate, măi Pătrule”. Iar eu i-aș mai turna un pahar de tărie ca să-i lunece mai bine îmbucătura. Apoi ar merge numai bine un dans, să se așeze mai bine mâncarea și să poată încăpea un alt fel de brânză.

Acest articol participă la competiția SuperBlog 2015

 

17 thoughts on “În căutarea brânzei perfecte

  1. Ştii ce vreau eu şi nu găsesc şi mi-e poftă de mă scurg? Burduf din ăla de munte. Ăla care seamănă cu un caşcaval, e puţin usturoiat şi cu ceapă roşie e bun, bun. 🙄
    Oricum, eu sunf fan brânză de toate felurile.

      1. Să încerci. Pe la noi tot burduf se numeşte dar nu e ăla ca frământat. Şi ori nu ştiu eu să explic, ori se face numai într-o anumită perioadă din an că nu găsesc 😦

  2. Da, și la noi îi spune brânză de burduf, acum când e frig afară merge… 😉 Pofta buna! Felicitari si mult succes Petru! 🙂

    1. Acum, că oile și vacile s-au retras de pe pășune, brânza e și mai căutată, fiind mai puțină. Dar Delaco nu duce lipsă niciodată de marfă proaspătă și variată. Mulțumesc frumos, Ileana! 🙂

  3. Mie imi place branza de toate felurile doar cea frantuzeasca cu mucegai si alte cele prin ea nu o suport. Branza noastra romaneasca dupa mine este cea mai buna. Branza de burduf este tare buna cu mamaliguta. O branza asemanatoare cu cea descrisa de Poteci de dor am intalnit la mine la piata la un magazin inchiriat de un sibian care avea doua feluri de branza ca si un cascaval nu framantata ca cea cu care suntem obisnuiti si-i spunem de burduf (se inveleste in mat sau scoarta de stejar pe la munte). O sa merg si o sa-l intreb si am sa va spun unde si cum se poate gasi daca este cea descrisa.

    1. Chiar sunt interesat, după cum am arătat și în articol, să gust preparate din brânză din cele mai variate, iar dacă veți găsi sortimentul despre care vorbea și Potecuța, mi-ar plăcea să fac o comandă. În cazul în care producătorii livrează și la distanțe mai mari. 🙂

      1. Am fost si am intrebat si mi-au spus ca numai branza de burduf a noastra o prepara si ei si o pun ori in mat ori in coaja de brad. Am intalnit si mi-am adus aminte ca am cumparat odata dintr-un hipermarket o brnza asemanatoare cu cea de burduf a noastra si-i spunea branza Cedar. Am aflat despre ea de pe net si cred ca poate fi incercata .
        Este facuta din lapte de vaca si pregatita dupa un procedeu special: pasta moale se taie in calupuri dreptunghiulare, care sunt intoarse si asezate unele peste celelalte, pentru ca zerul sa se scurga.

        Branza are interiorul de culoare galbena intensa, o textura ferma si un miros care il combina pe cel al zerului cu o nota de iuteala caracteristica mustarului, atunci cand este veche.

        Pret: 22 Lei
        Detalii Stoc: Disponibil
        Producator: Hochland
        Cod produs: 866

        Adauga in cos
        Cantitate:
        1
        Comenzi telefonice:
        0725.243.633
        0760.544.764

        Am mai vazut si la Mega Image si in general cred ca la super si hipermarketuri pentru ca este made UK si se gaseste cu denumirea englezeasca dar se intelege ca-i vorba de branza Cedar

      2. Mulțumesc pentru prețioasele informații. Chiar am nevoie de sărbători de o brânză deosebită și cred că voi încerca să comand de aici. Sper să fiu mulțumit și să revin cu aprecieri. Zile senine, presărate din plin cu bucurii! 🙂

  4. Ai mare dreptate avem fel si fel de bunatati la noi se deosebesc dupa zone dar gustoase, nici in zona noastra nu lipseste branza buna de pe masa eu cel putin mananc zilnic! Mult succes in concurs! O seara minunata iti doresc!

    1. Nici o zi fără brânză! Cam așa gândesc și eu, dar o asortez și cu alte produse vegetale sau animale, cum ar fi slănina sau mezelurile. Gânduri bune și cele mai calde sentimente, draga mea prietenă! 🙂

  5. De acord cu tine, dragă Petru! Nicio zi fără brânză! Este cel mai la îndemână aliment şi este atât de gustos. Poţi să combini brânza într-o multitudine de variante. Ca şi cele de care ai amintit mai sus.
    Hai că deja mi s-a făcut poftă de nişte brânzică.
    Numai bine îţi doresc cu drag! Şi… poftă bună! 😀

    1. Mă bucur că gândești la fel și aștept ziua în care ne vom îmbia unul pe altul cu brânzeturile preferate. Că sunt multe feluri și numa’ bine poa’ să ne facă! 😉
      Să fii sănătos și de brânză pofticios! 😀

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.